Kofe<3

I dag när jag kom hem sku jag vara så duktig och skriva uppsats (både till finska och engelska), fast jag int alls hade lust med det, jag sku mycket hellre har vari ut i sällskap av solen. Och det gick int alls, jag hade ingen aning om vad jag sku skriva, o. jag had ingen ork, sen fick jag huvudvärk och gick o. la mig. Så sov jag nån timme, nu har jag ätit och sitter och dricker en ljuvlig kopp kaffe, snartsnart ska jag ta i tu med finska uppsatsen. Nu har int jag druckit nå kaffe sen i måndags kanske, det funkar int, jag blit trött, på dåligt humör och orkar int med sånt jag annars orkar med. Fast det sku ju förstås hjälpa om jag sov lite mer också... Men oj vad gott det smakar i dag! Och nu känns det mycketmycket bättre. Nu hör jag på HIM, jag har saknat dem.

I dag var jag och kolla när poliskansliet har öppet, det visa sig att det har stängt tills första maj! Så nu får jag för dom där mopokorts pappren till Jeppis. Nåjaa. Sen ska jag ha en ny dator! Hoppas jag har pengar. Och jag vill ladda ner musik, NU, men min bror "laggar sönder" då, eh. Dessutom ska jag se till att få det där skrivit nu, jag måst skärpa mig i finska. Ja herre gud, skolan slutar snart, det är ju vår (på riktigt den här gången), det känns som alldeles nyss vi satt på gräset utanför skolan dom allra sista skoldagarna i maj, den tiden älskar jag, skolan är lätt och rolig, och alla (dom flesta iaf) är fulla av förväntan. Efter skolavslutningen gick Annelie och jag barfota till torget, alla försvann åt sina egna håll, och vi gick där, barfota i våra klänningar, det var så varmt, solen sken som bara den, som på beställning och hela sommaren låg framför oss. Åh vad jag LÄNGTAR nu! Även om allt går för fort, allt rinner i väg så ska det bli så himla skönt med sommarlov, och den här sommaren ska bli den bästa hittills, den måste! Okej, nu känns det ännu jobbigare med uppsatserna som måste bli skrivna. Nej, nu tar jag mig i kragen, finska nu!
Dobro pozjalovat! (se vad bra jag har blivit på ryska) :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0