Förvirrad

Den här dagen är konstig, och inte på ett bra vis. Så fort jag kom hem och mamma och pappa berättade den goda nyheten, som skulle göra mig glad, och det skulle vara lite som en födelsedagspresent. Min reaktion blir tvärtom, jag har varit på helt konstit humör, tyst och innåtvänd. Och mina föräldrar tog det förstås som om jag var sur på dem, det var jag inte. Det är ju jag som är konstig. Jag intalar mig att det är för att jag är trött, det har varit hälg och jag har sovit för lite. Det måste vara det, för allt känns hopplöst, (ni vet, djup suck, och omgivningen undrar vad det är som är så tungt) dessutom verkar tårarna befinna sig väldigt nära ögonen idag. Och den goda nyheten som jag alltid annars verkligen skulle ha uppskattat, och som jag velat hela året (det känns som om jag var nån annan för det här är inte jag) är att vi ska till Thailnad,. Nu hade ni väntat er något mycket värre och tycker antagligen att det har slagit slint för denna människa och att hon inte vet vad problem är, och, ni har antagligen alldeles rätt. Jag har alltid älskat utlandsresorna, solen, ledigheten, stranden, poolen, doften, maten, allt i princip, men nu vill jag plötsligt inte åka. (resan är ju väldigt lång förstås, men det har jag alltid tyckt att ha varit värt det) Till en del beror det väl på att brorsan inte kommer med, så det kommer bli tråkigare och ensammare än vanligt, syrran är för liten och bryr sig bara om poolen och även om mina förädrar är rätt coola är dom ju endå föräldrar. Jag föreslog att ta med mig en kompis, men det gick förstås inte. Och dessutom är det över sportlovet, så jag är väl rädd att missa något. Men jag har helt enkelt tappat lusten. Och därför känner jag inte igen mig själv, för resorna har alltid varit höjdpunkten på året. Och Thailand resan i fjol var bästa resan dittills. Jag är förvirrad och mina föräldrar är förvirrade. Dessutom har jag lagat mat hela dagen, den här dagen är konstig. Äh, jag börjar väl se framemot det så småning om. Jag har två veckor på mig, sen åker vi till Phuket. Jag har prova bikini idag, på sätt och vis ser jag väl fram emot värmen. Nej, nu ska jag vara positiv. Vi ska till Thailand! :D

Kommentarer
Postat av: Sara

Oj, ja sku jään ha följd me de. Nan gang i framtiin, tå föräldran tillåter att vi klarar oss sjölv,å låter åss fara så måst åk na ställ heila gängi. Bara vi. Å e ska va varmt å he ska va skönt å vi ska ha kul. Å vi ska va ut seint på kvälldan å he ska kännas som om vi äger världen. He er ba en tanke :) Men he sku va kul...

2008-02-08 @ 18:46:58
Postat av: Johanna

He låter som en väldigt bra tanke, måst jag säg. :D Jag försöka få igenom att ja sku få ta en kompis me, men icke. Men klart vi ska fa påreiso, om några år!

2008-02-10 @ 00:58:07
URL: http://www.colorsofthewind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0