Sommarlov på hög nivå (som det ska vara)

Oj, vad det är länge sen jag skrev! Men jag har inte hunnit, antar jag, för när sommarvädret äntligen infann sig hade jag ingen tid för datorn längre. :D Men nu tar jag mig tid, fast det verkligen är sommarväder nu också. Ni har fått höra det förr, men ojoj vad jag älskar solen! Mitt humör stiger till tusen och det är onödigt att söka efter mig innomhus. Alla mina bekymmer försvinner och hela jag är sommarvärme.

Den här senaste veckan har varit great! Om man alltså inte räknar från måndagen, utan en vecka bakåt från och med i dag (som om nån bryr sig om exakt vilka dagar). Jag har solat, jag har motionerat, jag har varit på bio (Mamma Mia med mor, Sara, syrran och Katrina), jag har haft fotonatt med Annelie (och sovit där i samband med det), jag har tillbringat mycket tid vid Andra Sjön i gott sällskap (ena kvällen med flickorna minus Anna :/ och andra kvällar med folket, vi har simmat och grillat. Men jag har nog varit där nåt dagtid också), jag har varit på Jakobsdagar i hälgen (oj vad jag hade roligt! Mycket lyckat) och slutligen har jag varit vid mommos & moffas, jag sov där och i dag har jag shoppat i Vasa med mamma (nu känns det som om jag har allt jag behöver, förutom ett par nya mjukisbrallor) sen for jag hem med buss, och nu sitter jag här.

Jaa-a, den här dagen var bra, även om jag kanske inte älskar att shoppa så var det enbart trevligt i dag, jag fick det jag behövde och ville ha(!). Mamma och jag gick på kafé (mums på kaffe och kanelbullar, jag kunde inte motstå ett glas cola och det smakade södern, jag undrar om det finns nåt godare en varm dag) och sen i bussen hem satt jag och lyssnade på ABBA låtar (som jag har börjat uppskatta en hel del sen Mamma Mia filmen inspirerade mig, jag undrar hur jag hittills hade fått för mig att deras låtar var dåliga?) och läste ut en riktigt bra bok! Det var tur att mina ben var rakade som jag ryste mig genom sidorna (Den trettonde historien av Diane Setterfield).
Jeppis dagarna var bästa på länge!
Att vara vid M.ens var underbart fast det bara blev en dag, alltid när jag är där infinner sig ett lugn, som jag nästan inte känner nån annanstans. Jag har inte stött på nåt fridfullare ställe än där (de bor i/på Söderudden) och jag är lycklig ända in. Men naturen har alltid haft en stor invärkan på mig och där finns det nog natur till lust och leda. Men hur härligt det än är så är det alltid skönt att komma tillbaka till "verkligheten".

Rippi lägret närmar sig! Så nu får min tid gå till packandet. :) Ha en (fortsatt) trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0