Vardag

Den här dagen var det mjukisbyxor, nudlar, äpple, godis och kaffe som gällde, allt för att göra provläsningen lite trevligare. För nu är provveckorna igång, nu är den tråkiga skolvardagen verkligen här, ännu jobbigare än tidigare år. Men jag har varit duktig idag! Jag somnade inte till en enda gång! Fast tröttheten har bestämt sig för att gå vid min sida, hela tiden. Jag har dessutom städat badrummet, som jag har skjutit upp två veckor nu. Känns skönt att vara effektiv för en gångs skull.
Men skoldagen var mest tråkig och jobbig så den orkar jag inte skriva närmare om.

Vad händer annars i mitt (vardagliga) liv? Inte så mycket tror jag, tiden går för snabbt och för långsamt och jag har börjat leva för helgerna (fast då gör jag inte heller något särsklit). Jag är frustrerad till max! (nej, jag har inget nytt att komma med, tyvärr) Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra åt det, för om jag gör något åt det gör jag nåt jag ångrar sen.

Imorgon ska jag till ögonläkaren, helst skulle jag vara hemma, för jag vill inte veta om jag behöver glasögon (igen). men det var min idé att boka tid för jag orkar inte med huvudvärken längre, det kan ju bero på ögonen.

Men just det! Jag har ju köpt min första kärlek (låter inte så lovande, hehhe), min Dear 1, Canon eos 1000D! puss

Och nu, dagens låt, som har hängt med i över ett år nu:

Jens Lekman - Pretty Shoes

They say you can't judge a man
Until you've walked a mile in his shoes
So I stole your shoes
And I walked a mile in them
And I still won't consider you a friend
The shoes were a pair of Nikes
I do admit I liked these
White and navy blue
You're a dick in pretty shoes
I must say you're a dick in pretty shoes

And I thought about the kid who made them
Working his ass off for a loaf of bread
And for all I know that kid just might be dead

They say you can't judge a man
Until you've walked a mile in his shoes
Does that rule apply
To a man who mostly walks barefoot
Out of all my old friends
There is one who I cant stand
So I stole his shoes
And walked across the land
And now I'm going to judge that man

'Cause you're a dick
That's your new title
For a boy so idle
For a boys so fashionless
For one hundred dollars at best
You'd kiss yourself with your own lips
I may not be Tom Cruise
But I've got a pair of pretty shoes
And I ain't giving them up to you
No I ain't giving them back to you
I'm keeping this pair of pretty shoes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0