Glad midsommar! och x-antal blåmärken.

Var börjar man?

Jag kom hem cyklande med Anni en tre tiden på eftermiddagen igår, åt lunch halv fyra och samtalade med min bror, som var i ungefär likadant tillstånd som jag. Så visade jag upp mitt rivsår/blåmärke (jag undrar om jag har fått en spricka i ett revben) åt mor, men inte mina blåa knän för hon undrade redan om jag hade cyklat i påverkat tillstånd månne (cykelstyret är skyldig till rivsåret).
Sen hade jag pyjamas till klockan åtta, under den tiden intog jag en hel del vatten, en isglass och två knäckebröd. Men jag bestämde mig för att må bra och pyjamasen åkte av och kjolen på. Så kom Dadi, Joa, Rasse, Sara och Danni så småning om och vi åt grillad korv, batongbröd och vindruvor. Sen kollade vi på lite Tomb Raider och Rocky. Mina ögon sved, och klockan två somnade jag halvt medvetslös i min säng.

En tre tiden på eftermiddagen ett dygn tidigare satt jag i glasskiosken, det var ett bra/lyckat skift och jag hann inte få tråkigt och kolla på klockan så ofta.
När jag cyklade hem klockan fem var jag överdrivet glad (men endå inte, för det kan man nog inte vara), jag kände för att skrika ut min glädje, men ändrade mig när jag insåg att det fanns många som kunde höra mig i byn. Jag skrek "Wohoo" när jag kom hem istället. Orsaken till denna glädje var nog mest solen, som kom fram mot all förmodan. Dessutom är den där känslan när allt löser sig och man bara känner förväntan ganska skön den också. :D
Efter en dusch satt jag och åt god middag med hela familjen på utsidan! Grillat och NYYPÄÄRONA är bäst i världen.

Sen bar det av till Rasses och så småning om till Socklot, till Mikaelas och ännu lite senare till Jimmys.
Jag hade minst sagt roligt! Om jag sammanfattar, så var det en hel del glada människor, alkohol, bastu, lättklädda människor, cykelolyckor (:D) osv. osv. En tre tiden for vi till Tims.
----------------------------------------------------------------
Nu kl. 16:37 måste jag till glasskiosken. Shing!
----------------------------------------------------------------
Jag kom just hem, jag blev tvungen att stänga tidigt för att glassen tog slut. Nu har jag ätit ägg och knäckebröd och funderar på om jag ska börja oroa mig. Jag fick nämligen veta att hunden har blivit ormbiten, så några av familjemedlemmarna är i Kokkola hos veterinären nu.
Men alltså, Tims:

Vi drack kaffe och annat, sen kollade vi film. Jag höll inte reda på tiden så värst bra, men någon gång på natten, senare? for jag till Ainonens. Innan jag cyklade hem nästa dag hann jag göra ett första intryck som kanske inte var världens bästa, men intryck gjorde jag säkerligen. Eheh.

Jag slutar här, tror jag, men min midsommar har varit riktigt lyckad!
Heipps!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0