snurrar i cirkeln

Jag försöker se mig själv i dimman, genom din kameralins. På fotografiet är allt svart & vitt.
ett skratt och en fras på standardsvenska och jag ser hans ansikte framför mig
Vi pratar om åren och människorna som försvann, plötsligt har jag inget minne av mig själv.
det är ett år sedan nu, den här veckan, som avslutades med en tidig morgon, våra händer i en kyrkbänk

Det är en fin historia.
Orden: "jag bryr mig inte längre" klingar falskt med tårarna som rinner i ansiktet.
Men det var ett viktigt kapitel.
Ibland berättar jag för att bevisa att det har existerat.
Men det bevisar ingenting. Fantasi. Inbillning. Och vad spelar det för roll?

Jag betraktar dig i smyg, men jag kan inte förklara.
Och det gör lite ont att ni inte kan förstå.

må aldrig dåligt, berätta inte vad som är fel
allt är bra, finemang, det är min inställning det är fel på
Jag är så förbannat negativ.
håna mig lite, riv upp såren lite

Allt det där som hade tinat upp i magen.
Allt det där som sommaren hade dansat bort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0