vi viker oss på asfalten av skratt, ingenting kan röra oss i natt

Men jag väljer nuet. Det är alldeles tillräckligt.
Med volleyboll och modern dans med favoriter på en sandstrand mitt i trädgården.
Med vårfest och ett stipendium som gör mödan värd, och med en känsla av att vara en vit mörkhyad afrikan.
Med champagn, människor av alla de slag, frusen knackkorv i ett okänt kök efter kl. 3 på natten, och att cykla hem när natten blir till dag.
Med krapulapizza tillsammans med partykvinnan och gossar med för tydliga minnen. Och gammal maskara under ögonen.
Med alldeles för långa meningar som moddeläraren skulle döma med sin röda penna.

Igår.
Det är märkligt hur trivsam jag kan tycka att falskheten är, att jag inte berörs av den just då.
För det är inte på riktigt.
Och visst är det lite tugnt att bära att veta att vardagen kunde vara så här, att det bara är man själv som står i vägen. Att man inte kan flytta på sig själv.
Vad är det som väger så mycket? Fegheten. Ens roll.
Hur kan något som är så tomt väga så mycket?

Jag förstår varför finländarnas äckliga spritkultur har uppstått.

Kommentarer
Postat av: en gosse med tydligt minne.

Dehär e bra skrivet . Och jo, spritkulturen har antagligen uppkommit ur denna vana. " tillochmed " Nykarlebyungdomarna har börjat med en spritkultur där allt mellan 1995 - 1987 födda rymms med. Inte illa ... Kul dedäär med alltför långa meningar. Långa meningar är bäst. Skäggstubb på finska ?

2010-06-06 @ 22:33:57
Postat av: kecka

hey,

du fick ner mina tankar till ord.

vi tänker läskigt lika.

och du skriver lite läskigt bra.

2010-06-07 @ 16:05:38
Postat av: Johanna

Bästa gossen med dåliga vanor:

hahaha, sänkIparta. :DD Nämen, tack, det värmer varje gång! Inte illa... Ganska illa. :/ Jag har fått förbeenat mycket kritik för mina för långa meningar, så de har nästan lyckats utplåna dem ur min hjärna helt. Men, det är ju sommarlov nu, så jag passar på. :D



Kecka:

Great minds think alike(?) eller nåt sånt. Det känns väldans bra, jag själv blir alltid lite lättad när någon har lyckats formulera tankar jag inte får någon reda med. Och tacktack!

2010-06-07 @ 16:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0