25 grader tinar upp allt

Jag kan ärligt använda stora ord
underbart
allt är UNDERBART.

Igår doftade och kändes allt som södern.
Sommaren kom över en natt,
fantastiska soldoft i huden.
Jag åt salmiakglass med Annelie,
vi satt på bänkar och gick på gator
och jag var lycklig över små saker
som solbrillor, skavsår och sällskapet förstås.
Och sommarkvällen var också "hela världen är utomlands".

Jag mår så himla bra. Puss på flugorna.
(fast möjligen inte, de lär bära på smittor)
Och jag läser en himla bra bok, av en himla bra författare.
Och jag promenerar i shorts med orakade ben och med Annis sockor på mig.

Och jag kan inte förstå vem hon var,
hon som inte sa va hon tyckte,
hon som glömde bort det viktigaste
och sen inte ville förstå.
Aldrig mer.
("För allt som inte blev som det skulle, förlåt dig själv")

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0