Igår, 15.05.2010

Varifrån kommer allt förakt?
Är det av rädsla för allt som är främmande?
Eller är det era föräldrar som häver ur sig småsinta ord vid matbordet?
Det är obehagligt och obegripligt.
Sluta.
Svälj ner de förbannade orden och tänk om.
Men jag säger inte ifrån. Biter ihop bara.

Och dessa "skämt" av världsklass (märk den drypande ironin),
kvinnoförnedrande sex-skämt.
Ni är idioter.
Och jag är feg,
säger inte: Hur kan ni få/ha flickvänner?
och reser mig och går.
Nej.
Jag sitter kvar, stirrar envist och sammanbitet in i hockeyrutan.

Jag vill att idioterna ska hålla käften,
bespara oss föraktet.
Men jag skäller inte ut gossarna på torget när de slänger sönder
sina jävla ölflaskor mot asfalten.

Världen är full av idioter och fega människor.
Och det tar aldrig slut.
Visst allt är inte så svart & vitt
och visst ursäkterna är säkert många
men det tar aldrig slut.

Ändå njuter jag nu, när allt är tillräckligt
och jag går barfota.
Barfota. Barfota. Befriande.



Idag då? Jo tack. Finemang.
Jag läste ut den bästa boken på länge,
författarskapet till en helt ny nivå (Per Nilsson).
Vi gick fyra stycken ut i en skog och samlade mossa.
Jag sprang, och luften smakade gott.
Murje!

Kommentarer
Postat av: Frida

Jaa läste du den där hjärtans fröjd?

2010-05-22 @ 19:05:21
Postat av: kecka

per nilsson ROCKAR FÄTT! förövrigt skriver du hemskt fina små inlägg :)

2010-05-26 @ 18:26:56
Postat av: Johanna

Frida: Nej (fast jag läst just 'the return av hjärtans fröjd' för andra gången), jag läst 'Absolut Per Nilsson, greatest hits', eller den hett nåt liknande. :D Suverän kan jag lova!

Kecka: Absolut! Han är så mittiprick alltid, och han måste vara ung i själen och ha levt tidigare liv osv. Oj, jag tackar och bockar och ler. :D

2010-05-30 @ 14:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0