paj pep paj pep paj pep

Allt snurrar kring fel mittpunkt.
Det vänder ibland, snurrar åt andra hållet
men alltid kring samma ofrånkomliga mittpunkt.

http://www.youtube.com/watch?v=B9dSYgd5Elk
DEN feelisen vill jag ha nu. Komkom helg!

Filmvärlden har lyckats förbannat bra
när jag går genom min egen hall och får för mig att jag är med i en film,
inte spelar någon roll direkt, jag har bara hamnat i den.
Verkligheten imiterar filmen.
Kikar in genom dörröppningen till det andra rummet på vänster hand,
någon ligger på mage på golvet, stilla, med ansiktet nervänt.
Rör mig vidare, dörröppning nummer tre,
TV-ljus reflekteras i fönstret, någon ligger på rygg på golvet, gymnastiserar.
Vad betyder det?

Jag äter lingonpaj fast jag ryser av det
och jag kan fortfarande inte vissla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0