Dagar som dessa

Plura Jonsson blir full för kärlekens skull.
Jag kan lé lite åt det,
låta bli att misstolka för en gångs skull
och känna mina rödbrusiga kinder mot handflatorna.

Jag träffar nya människor i oklarheten
och steppar till virveltrumman på torget.

Många timmar tidigare står jag i morgonkylan
med gossällskap och väntar på en buss.
Vi byter stad och jag dansar i butiker.
Blåa av lampskenet trängs vi på en toalett.

Vaknar utan minne, vet ingenting om tiden,
minns
och återvänder till välbehagets famn.
Suveräna söndagar är sällsynta.
Suverniteten stavas schackparti, té,
kalas och festliga människor.
Är trädet i baletten: skogsdöden

Jag ska minnas sen
hur du får mig att trampa snabbtsnabbt,
flyga fram på cykeln
med melodier i huvudet.
Även om du aldrig kommer att stanna upp
och lyssna på höstvinden i mörkret,
aldrig stanna kvar i min ensamhet.

(tackolov är vi oense om något, det inger lite hoppfullhet)



You've been used, you're confused
Write a song, I'll sing along
Are you calm? Settle down
Soon you will know that you are sane
You're on top of the world again

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0