Upp & Ner

Jag hinner inte, inte egentligen. Jag hinner inte ens köpa fil.
Men jag drar undan mattan under mina fötter med flit.
Jag räcker ut tungan åt tiden, men jag fortsätter att förlora.

"jag har fel på hjärnan
inget händer när jag tänker"

Och man trär smultron på ett strå. Men sen då? Nu då?
Smultronen är uppätna och smaken kommer man inte riktigt ihåg.

jag trivdes så förträffligt Dan då Dan dog
jag tog självmord i schack
jag tog fram mina röda gummistövlar och lyssnade till politiker
jag köpte remmar och mådde illa (i saknat sällskap)
jag upplevde äkta randomroligheter (det finns ett nu, det finns ett nu)
---> jag var upprymd i en vardagsrumsmiljö som rymde allt
---> jag skrattade mig genom vår skräckfilm, inte alls hemsk ju, men du skriker och
jag kör med bakluckan öppen
jag åt VÅRrullar med pojkvännen
jag åt wasabi direkt ur tuben, blev bränd av en cigarett, rökte vattenpipa och dansade med party-hundarna
I EN SOLIG TILLVARO.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0