kalabalik i huvudet, del 2 (veckan som gått)

Det blir lite för mycket i huvudet.

En söt tant där upp på scenen,
en söt tant som är överlevare av förintelsen.
Förjävligt nog var det inte bara hennes berättelse
som orsakade obehag i magen och tårar i ögonen,
utan också respektlösheten i salen.

I en annan värld äter jag vårens första glass
i solskenet med sköna favoriter.

Sju dagar med den oväntade lättnaden och välmåendet.
Men så hittar jag en tröja i vilken doften sitter kvar.
Plötsligt är mitt undermedvetna där, pekar finger
och förklarar att man inte kommer undan så lätt.
Viktigpettern låter inte mina drömmar vara ifred.

Stunder som också förtjänar sin plats:
(känslan)
jag cyklar genom aprilnatten
och jag står i valbåset och röstar.

Kommentarer
Postat av: elli

fint skrivet :)

2011-04-21 @ 14:08:39
URL: http://kingoffools.devote.se
Postat av: kecka

ò du din rödhåriga nykarlebybo, sluta aldri o skriva :)

2011-04-21 @ 15:50:50
Postat av: Johanna

Tack så mycket, hööni!

å Kecka; det ska väl förhoppningsvis kunna undvikas. :)

2011-04-29 @ 17:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0