I'm up in the clouds

Förra söndagen:

Migränen tuggar på min hjärna
ingen objuden gäst har någonsin kommit så olägligt.
Att sjunga Kairos fjollor med brodern (som är hemma på loma) uppskattas inte av mitt huvud.
Det enda som hjälper är lakanens svalka och tanken på dina händer mot min hud.

Jag sitter och väntar på att allt ska sjunka in,
jag kan inte riktigt landa.


Sedan irrar jag runt i en vecka och letar efter koncentration och motivation till ett oändligt massa pluggande, med halsduken virad runt förkylningshalsen, medan en längtan ilar runt i kroppen och jag hålls inte riktigt på stolen.

Allt blir tillräckligt ändå, i din halsgrop,
glittrande blå stjärnögon
och jag blundar, drar in din doft
MÅNSKEN
och mellanrummets soundtrack är perfekt:
Radiohead – Sail To The Moon
Radiohead – Where I End And You Begin (hela Hail To The Thief)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0