Skokartongen

Jag dagdrömmer om magin,
om Stora Känslor som inte ryms i kroppen (om att hinna och kunna KÄNNA),
om INSPIRATIONEN.
Och vet ni vad, jag känner mig ganska hoppfull.
Snart så.

Och om jag skulle fylla en gammal skokartong med Nuets (den senaste tidens) skatter,
att plocka fram under gråa dagar då allt som bjuds är kattguld (fool's gold),
skulle jag fylla den med:

Ishockeyfinalen, VM-guldet! (WOOP WOOP!)
Nio filmer som damp ner i postlådan (Kieslowski & Kaurismäki)
Filmkväll i en tom skola (och friheten i kvällsluften)
Knäsvaghet
Smultronstället
Lådbilsrallyt (å ljuva pluggfria dag och fenomenala sällskap)
Konstutställning (Riktigt nåjs! Ni äro duktiga!)

och Satan i gatan-skivan

som jag alltid kommer att förknippa med
känslan när otillräckligheten faller i glömska
och möjligheterna glittrar i ögonen och får benen att vilja dansa.
Philos och agape, resten finns inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0