kalasmåndag

Jag har velat ha en kalasmössa sedan juli. Det har jag nu, det är en barnmössa från loppis. (JAJA, vad jag också har: ett litet huvud, för litet för att snagga mig, påstår mor min.) Förutom mössan fyndade jag bland annat en jacka med för korta ärmar, den ska jag ha till våren.

Jag börjar förstå varför min garderob innehåller så svårkombinerade plagg.

Dagens äventyr: Jag och systern med våra obefintliga lokalsinnen begav oss ut på vägarna med (det mången gång besökta) loppiset som mål. Naturligtvis hittade vi inte dit, i ett skede utbrast systern: "Va, finns det en esplanad i Jeppis?!", vid det laget förstod jag att jag inte hade någon större hjälp av henne. Jag blev då tvungen att ringa mor min och fråga efter en vägbeskrivning. Jag tror att det är i sådana situationer man som förälder inser att man har misslyckats.

Dagens lösta balklänningsproblem: En vänlig själ tog på sig att sy om fammos gamla klänning så att den passar den magra flickstackare jag är.

Dagens bästa töntiga feelis: Jag och systern lyssnade på Per Gessle;

"Ååh, om din kärleks stora pris
är att dess feber gör mig vis
ber jag en servitris
att komma med mer ris
för vem vill ha kontroll
under en spegelboll?"

:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0