Helg på dialekt (och for life)

Det här har vari jävla bra hälg. :D Men nu e jag ännu meir förvirra.

Fridan var heilt okej, :) jag var liti tröitt å lam på kväldi, kanski berodd på att ja var så speeda på dan. :p
Janå på lördan steig ja åpp tidit å for på rippi lektion me Anni, he hald väl på na tiimar åså for vi pedand ti mett å åt mat å kålla på film; Fjorton suger. Sedan kålla vi på gambel foton, å skratta som fan. x) Jaa, så kom Bo, Dadda å Grannas, di påta på all min greijor, provlåg sängin å bleiv rädd fö hundin. Tå di had fori provsatt Anni å jag mopobiln en stånd. x) Tå hon for slöa jag å duscha, sedan åt jag plättar. :S usch. Åså hämta di (Bo, Anni å Dadda) väl me en 7 tiin me traktorn. Så körd vi 30 km ti Rogers villo. :D Åså sjungd vi. :D Janå he to en stånd. Å ja had int na smakas tå ja kom tid, men he bra ti va flicko. ;) Janå he va jävla kul tär iaf. :D Mun gick på me i eitt, he no liti beondransvärt hu myki skit man kan hind få sakt på så kort stund. x) Jaa, trevlit folk å. :D
söndan sovd ja läng. :D Sedan en 3 tiin for ja ti Annis, tär va Bo å Jontti. :) Tå fick ja hör meir saker ja tydligen had sakt på lödan... x) Vi for ti stan me traktorn å ti Uno. Så va vi no å åt blåbärspaj ti Annis mam. He va mums. :D San var Jontti, jag å Anni ti Torghallen å köpt glass. Jaa å efter he raka vi Jonttis bein. x) Ja for heim ti 7, laga mat, tortillas, å åt. :D Sedan var jag slöö.

Den här dan har gaiji riktit snabb, å vari ganska kul. :D Fast jag har blivi mobba. :O

Bob Marley e härli. :D

Nu ska jag ga ut i SOLEN med ett citron-lime juice glas åså ska ja sita å läsa ti mopokorti. :D
Och jag ska strunt i allt anat, ja ska slut tänk, alltså int så att ja blir dum men så att ja int böv vara så frustrera. Och jag vill int hör adäs åsikter, hah, elä ja kanski om vi disskuterar na men, nää det här blir råddot. Men jag ORK int. Egentligen sku jag bara vila kuna bestäm mig, men eftersom det int verkar bli av så får jag väl slut funder/tänk iställe. (he verkar som att jag int kan bestäm me tå e jälder det här högsvensk å dialekt helder)

I wanna hold you but you're out of reach
somewhere searching for your inner peace
I'm just looking for a little squeeze
Face to face and cheek to cheek

Och nu bara för att jag älskar solen och sku kuna gift mig me den om int den sku va så alldeles för het OCH för att jag dessutom är kär i the beatles (det här börjar låta typiskt mig):

Little darling, the smile's returning to the faces
Little darling, it seems like years since it's been here
Here comes the sun, here comes the sun
And I say it's all right

NU ska jag aktiver mig. Heipps!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0