Hat över hat (tandborstar)

Kanske borde jag hata mer?
För att få känslorna att pulsera igen.
Men jag kan inte, jag är en bryrmigomtyckersyndom-människa. Eller jo, jag hatar, ibland. Men sen ser jag det hela ur en annan synvinkel och tycker synd om.
Jag är för positiv.
Inte ens dig kunde jag hata, för jag insåg att du fick mig att känna.
I dag fick jag äntligen ny tandborste. Nu finns inget kvar.
Det här fungerar inte för mig, för lite hjärtan som dunkar snabbt.
Det är för lite liv i staden.
Jag behöver mina tankar, men jag behöver musik och känslor som överröstar dem ibland.
Just nu hatar jag dvd.n som står på standby, just nu hatar jag mitt hår som doftar gott till ingen nytta.
Just nu hatar jag att jag måste rädda mig själv.
Jag som hatar ordet hat(ar)
Det måste bli nytt nu, jag byter tandborste, det nya året närmar sig. Jag är ju UNG NU.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0