Helg (underbart, för lite sömn och alldeles för kortvarigt)

Det skrivs lite samma saker här och på bdb (http://thisriveriswild.bilddagboken.se/), men det kan jag inte så mycket åt, jag har ju bara ett liv. Så ni får helt enkelt stå ut med det. :)

Jaa, fredagskvällen ordnade upp sig, jag ansåg mig fullt återställd när jag satte mig på cykeln och trampade iväg till Fisken. Först kom vi (Sara, jag och Anna) fram till att Annelie kan nynna förståeligt. Så vi satt och nynnade i soffan, underligt nog försvann alla andra? Men vi var ganska aktiva, jag, Anni, Bo och Ainonen spelade kort (dålig koncentrationsförmåga). Så spelade vi fotbollsspelet, då blir jag lite för ivrig, men det är kul iaf. :D Åså klappade vi varandra på låren. Och man vill inte vara den som gör Annelie frustrerad. Klockan tolv for jag, Erik, Grannas och Bo till Annis, där det var föräldra-tomt. Sen kom Ainonen också. Det var trevligt, vi åt dem ur huset och drack kaffe. Sen titta vi på tv utan att titta på den (så vi hade alltså bara på den i bakgrunden). När jag kom hem satt jag alldeles för länge vid datorn, som vanligt. Död åt datorn! (ibland)

På lördagen var jag på bio (mysigt) med Anna, Sara, Annelie och Elin. :D Vi kollade på Hairspray, helt okej, GLAD och jag gillar musikaler. Men den var lite otrovärdig, gjord som barnfilm, allt gick lite för lätt. Nåjaa, trevligt iaf. Och läpparna blev plufsiga och röda (av popcornen, inbilla er inget). När jag kom hem for jag och Anna till Annis lägenheten, där Elin och Sara redan befann sig, där satt vi framför tv.n och hade mys.

Och så här lät det igår, alldeles för sent på natten (från bdb):
Jag vill, jag vill ha. Jag vill ha... Vadå. Jag vet inte. Jag bara... Musiken gör mig nostalagisk, melankolisk? Känslan är bekant, men jag känner den inte, jag vet inte hur man handskas med den. Den äter mig innifrån, men det känns ändå... härligt eller nej. Men som om man sträcker fram handen, men man når inte, fast man VILL. Jag vill ut och springa, snabbt, i kylan.
Filmkänsla. Jag vet vad jag vill ha, men ändå inte, dessutom är det förskönat, drömt. Och inget varar.

Just nu då, jag sitter med ett häfte (häften är bra<3) uppslaget bredvid mig, där jag håller på att skriva ner massa musikaler jag önskar mig tills födisen (02.02), så att mamma har att välja mellan, så att jag åtminstone får en. och det är söndag. Usch. Jag har gjort ingenting som vanligt. Duschat (och sen tvingat Paulina att hjälpa till med att fläta mitt hår). Varit ut och gå. Och kållat One Tree Hill. Denna veckan har vi prov, men det är lugnt, på fredag ska jag på kent (<3) konsert med Anna, Elin och mami. :D Och på lördag fyller jag. Usch, jag har inte läst någonting till mopedkörkortet ännu, eller inte ur boken iaf. Och jag ska i säng i tid i kväll, så nu får det räcka med skrivandet. Heipps

Anna saknas på bilden.
image5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0