Uppe bland molnen (sommarlov)

Ojoj vad länge sen jag skrev, och det är ju lite fel med tanke på att det är sommarlov nu så jag har ju tid, medans när det var provperiod skrev jag fast jag inte hade tid. Nåjaa, nu skriver jag, och jag sitter ute i solen och skriver. :O Jag har nämligen inskaffat en lap top, eller fått, som min bror avundsjukt och envist påpekar åt alla som lyssnar. Ja okej, jag har väl "fått" den, som tidig konfirmationspresent. Men från början skulle jag faktiskt betala hela själv, nu betalar jag väl en liten summa, snart nångång.

Såhär tror jag att det doftar i himmelriket (inte för att jag tror på att nåt sånt finns men iaf), av kaffe och SOMMAR. Jag sitter nämligen och dricker kaffe och äter marie kex. :D Solen är tyvärr ingen självklarhet, den har varit försvunnen ett tag, men nu sitter jag här med shorts och linne, även om några äckliga moln hela tiden finns i närheten. Egentligen har det inte gjort mig så mycket, jag har jobbat och sovit mest och regn kan vara rätt mysigt också.

Avslutningen känns mycket länge sen och tiden stannar ju inte upp fast det är sommarlov, tvärtom går den alldeles för snabbt! Ja hursomhelst så var den trevlig och det första jag sa till min mami o. papi när jag kom hem var: -Alltså ni kan int fösta hu nöjd ja e över betygen! Det var faktiskt en glad överraskning den dagen. Sen for vi på examenskaffe till Brännbackas. :) Och fint o. varmt väder hela dagen! Kvällen blev också helt lyckad, jag hade roligt iaf! :D Inte helt nyktert som det var tänkt (från min sida) men jag är ju bara ung en gång eller nåt sånt.

Det känns lite slappt att jag inte har nåt inplanerat för i sommar men ganska skönt också. Fast det hade suttit ganska bra med nån festival inplanerad men nåjaa. Rippi läger i slutet av sommarn, jag ser faktiskt lite fram emot det, även fast jag försöker att inte göra det, eftersom det somsagt är i slutet av sommarn och lovet vill jag helst inte att ska ta slut. Summer for life (om jag ska vara lite naiv och inte tänka så långt)! Just nu känns det så. Nu är det helg! Jag vill hitta på nåt! Även om jag ska jobba imorgon, men det klarar jag nog med för lite sömn en dag. I juli ska jag inte komma hem alls, för då är jag ledig! Eller okej, kanske nog, men sommarnätterna är för ljusa och mysiga för att sovas bort helt.

Nu är jag förvånad! Här sitter jag ute i shorts med datorn i knät och det har inte börjat regna eller blåsa onaturligt hårt! Det är ju nästan otroligt när jag är så här utmanande att inga högre makter (ja, det tror jag faktiskt på) har bestämt sig för att inte föstöra för mig.  Molnen har faktiskt blåst bort nån annanstans. :O Jag måste nog använda uttrycket 'Livet leker' när jag sitter här nyduschad och hör på Disney soundtrack, kärlek på Disney! Och jag måste nog också citera mig själv (fast jag minns inte om jag har delat med mig av den dikten eller inte men nåjaa): Vi är här nu, Vi är mitt uppe i livet! För så känns det verkligen och ungdomsåren tänker jag njuta av, allt är så enkelt nu. Jaha, det här blev ganska omotiverat, men jag har ju skrivit iaf. Och just nu lyssnar jag faktiskt på en låt som får lite flummigt sammanfatta det här: Cindy Lauper - Heaven is a place on earth.

Okej, en sista sak som jag kom att tänka på nu, haha, att när jag var vid Annelies här om dagen läste jag i hennes nån gammal vänner-bok som jag hade skrivit i när jag skulle börja fyran, eller femman? Och jag läste nåt som jag tyckte var lite komiskt: Din högsta önskan? : Korv. Ojdå. :O Fast det visade sig att jag hade skrivit på fel rad och dragit en pil till följande fråga; Favorit maträtt? Jag skrev aldrig nåt annat svar på högsta önskan tydligen, men jag undrar om jag överthuvudtaget har nån, nu? Jag tror inte det, jag låter livet ha sin gång, visst brukar jag ibland önska mig saker, typ när klockradion visar 22:22, det är en såndär konstig vana jag har. Men annars nej, när jag slutade tro på julgubben blev det också ganska onödigt att önska sig saker. Men fred på jorden skulle ju inte sitta helt fel, för någon. Nej nu slutar jag skriva! Heipps, ha en trevlig solig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0