Mullvadar som grillar korv och röker tobak (och en stressad säl)

Nu är det tre veckor kvar av skolan, tre veckor bara. Så har jag gått ut åttan, så har mer än hälften av min högstadietid försvunnit, bara så där. MEN det ska förstås bli obeskrivligt skönt med sommarlov! Jag vill bara inte att ungdomsåren ska ta slut, allt är så enkelt nu, jag vill ha det så här. Men de här tre veckorna kommer vara jobbiga, vi har tre prov per vecka, eller nåt kallar de väl förhör, men ändå. Usch. Jag som inte orkar med någonting, jag borde plugga just nu.
Vädret gör det svårt att orka vara motiverad, man vill bara utut. Puss på solen. :D

Jag är ganska förälskad i mopedbilen också måste jag medge. Den är härlig att glida runt med. :D Just nu är den på service dock. :S Minst sju saker ska repareras, bl.a. bromsarna (som knappt tar), handbromsen (jag kan inte parkera där det lutar, för då är den inte kvar när jag kommer tillbaks) och metaren, men den går ju hursomhelst int så hårt. ;p Jag har iaf varit två gånger till Soklot körande den här helgen, båda gångerna med Annelie som satt på. :D

Jaa, på fredags kvällen for vi till Jonttis villa, vi var ganska många, bilder finns på bdb (http://thisriveriswild.bilddagboken.se/). Jag orkar nu int skriva så mycket om det, det var skoj! :D Men som vanligt var det väl vissa saker man önskade att man kanske inte skulle ha fått för sig att göra... Men man får skylla sig själv. :D Vi sov där, eller hur mycket man nu fick sova... Jag låg i en skarp kökssoffa och hade kanske 10 cm att sova på. x) Roffe var på G hela natten. x) Morgonen var däremot ganska jobbig, men jag slapp städa. ;p Vasa med Paulina och mamma, jag var verkligen inget bra sällskap, fick dock något inhandlat, sov i bilen hem sen. När vi kom hem doftade hela världen sommar, pappa hade klippt gräset, nyklippt gräs och grillat. :D Och solsolsol. jag orkade dock inte njuta så mycket av den sommriga världen, för mig blev det Hej sängen!
Sen ringde Anni och väckte mig, så efter lite föda dunkade/brummade/skramlade jag i väg med mopedbilen, då uppskattades inte solen lika mycket, blev bländad gång på gång, men jag hade brillsen med mig. :D Det bar av till Soklot för andra gången då, till Daddas. :) Men det blev tidigt hem för min del, jag var nog hemma vid 12? Så sov jag, det är fruktansvärt skönt att sova! :D

Så blev det ju morsdag då, jag talade inte om för mamma att hon antagligen är bäst, men jag hoppas att hon vet om det. :D Ut och äta med fammo och faffa, trevligt. :)

Men allt är ganska härligt just nu, förutom proven. Och jag jobbar fotfarande på det där; glömglömglöm. Jag skulle vilja att allt för engångs skull skulle gå vägen, jag antar att det är ganska mycket begärt, men ändå.

Den här dan har varit konstig, jag har varit för trött antar jag, inte sur eller nåt, trött. jag tror inte jag hörde en enda sak av det som sades på kemi, jag orkade inte, jag satt och diskuterade med Erik och Annelie som vanligt. ;p Det uppskattas inte. Bildkonst var intressant, men eftersom vi bara skulle lyssna blev det lite av en utmaning för mig, just idag. Historia var bara tungt, jag som hade sett framemot det, Juuso var jobbig. Jag satt och ritade av Fidel Castro istället för att göra det som skulle göras. Erik sjöng och var ganska som vanligt, men det uppskattades inte denna timme heller, han fick gå ut. Och jag kommer få sänkt i husa. Fast jag fick äta stekta champinjoner i dag, mums. :D Nu ska jag ut och cykla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0