Hånad, och allt som snurrar

'Silver Fang' kan inte vara bra för barn.
'Ett hål i mitt hjärta' kan inte vara bra för någon.
Gapskratt av obehag och medan jag försöker få luft:
"Vi kommer få men för livet av det här"
Men den var coolt klippt och musiken var häpnandsväckande.

Kokkolastaden, och bilfärden är halva nöjet.

Beefburger, efter pizza och fudgekaka,
med Alla Äro Vi Bailare [Beijlare].
Incubus, på golv
Patince, på golv
och vi spolar fram tiden
och Incubus byts ut mot Radiohead (Pablo Honey)
och golvet byts ut till ett bord
och kvällen är solsken.
Sällskapet byts ut till mit eget SÄLskap.

Men var har det gått fel när man måste tala om för er
vad som inte är okej?
För det är inte okej och det är försent att inse det efteråt,
när man bokstaverar det för er.

Splitterbesvikelse när ni är precis likadana.

Jag sjunker ner i leran med någon man KAN diskutera med
fast kylan letar sig upp från fötterna till hårfästet.
Och jag skakar obehagligt medan jag desperat letar efter värme.
Jag sover med basker och halsduk på.

Jag hör ett musikstycke,
någon lägger på sig en sandal
och musiken tystnar, i samma sekund.
Men det är bara i mitt huvud.

Och håret doftar villa (fuktig sommar)
och stripesen (eller franska som det hette när jag var barn) smakade södern.

I en värld utan respekt.
Det är äckligt och självklart är jag förbannad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0