med nattens stjärnfall i magen

Vi dricker kaffe
och jag färgar ditt hår.
Vi promenerar längs Skogsvägen,
röda gummistövlar.
-En älg!
Blickstilla, blickstilla.
Miljön, känslan och personen flyter ihop
till det ultimata. Aldrig förr har orden svävat så lätt i luften mellan oss.
(Fast du vet, det fanns en tyngd i det vi sa.)
Och jag menar det du säger, men det kommer sig inte naturligt för mig.

Men så du vet, det hamnar i rummet med fina stunder som man minns.
Fina personer som jag minns.

Idag har jag bakat bröd på flera olika mjöl och frön,
tvättat kläder för hand, smörjt in mina tre par läderskor,
lyssnat på the mars volta och cyklat.
Jag trivdes.
(Dessutom gjorde jag klart min halsduk igår, jag kommer att klara mig galant som mommo.)






I måndags åkte jag buss till Vasa med Anna
och vi skaffade oss nya piercingar. Nåjs.
Kvällen spenderades med bananté och en blandning Larsmo-
och Nykarlebymänniskor i regn.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0