Avskedet (Adjö Sommar, adjö salta hud)

Sällskapet i frihetshuset och té på verandan ryckte upp mig.
Stormen väckte mig, väckte en skräckblandad förtjusning.

cyklade hem i en muminbok på natten
vi skrek upprymt när vinden fick oss att stå stilla i farten
äntligen liten och imponerad MITTI vindens rop och viskningar
under de enorma trädens vajande
och alldeles innan: tomma gator och ett flytande oranget sken
Allting så befriande mäktigt och älskvärt.

Och trots längtan efter hösten så smakar sommaren som den ska,
blåbärspaj & kaffe.
Dina smala fräkniga armar och händer
och jag är som du. kloka du.
Och jag förstår varför jag är jag (detta flytande kaotiska begrepp).

och igen, kvällarna i frihetshuset (russian & persian earl grey)
människorna, VÄNNERNA
och en dreglande hundvalp

En dag vid Havet.
Havet & lugnet.
Du. Ni. och kylväskan med baguetter & bullar.

Sommaren är tillräcklig redan innan Inwest spelet tar fram våra sämre sidor.
En vecka kvar och hösten är välkommen.

solblekta vita hårstrån på vackra armar,
aldrig några känslor på tungan


Kommentarer
Postat av: Anonym

"Du. Ni. och kylväskan" ... ALLTID ALLTID ALLTID STOR BOKSTAV EFTER PUNKT!

2010-08-14 @ 00:18:03
Postat av: Johanna

Synd Joel, det där var på flit. I en annan sorts text skulle jag hålla med dig. Men här tar jag mig friheten hur mycket jag vill, nästan. Sååå, var vänlig och rätta stavfel eller dylikt istället. :D

2010-08-14 @ 00:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0