1 mars och en varg utanför dörren

Nu är det paus inför förlängningen i hockeyfinalen (speenning), så jag passar på att skriva ikapp nu.

När jag äntligen fick den efterlängtade friheten och ledigheten efter provveckan blev jag så överrumplad att jag inte orkade vara vaken. Men de sista dagarna före lovet spenderades med LOST, promenader, powernappar, musik, ritande, Alkemisten, besök hos Dadi, Fröken Sverige och sjungande i köket.

En strålande helg har inlett ett strålande sportlov, åtminstone har det alla förutsättningar att bli pure greatness.

Som en hockeymatch i goda vänners sällskap, en bedrövlig match där nationen förlorar redan i första perioden
Men jag ligger på golvet, i någon annans alldeles för stora matchtröja, ser allting uppochner och ler.
Som att förlora i schack en lördagskväll och sen promenera i bomullsregn till Forcebackas, och glömma bort tiden.

Igår sjöng hon "det är en vanlig dag, och jag har det bra" i vardagsrummet, och världen var dränkt i mjölk.

man väljer vilka stunder man minns

som promenaden hem från Annas idag, med drömmar om en annan tid
med musik som passar bäst på en bilfärd ut i världen:

http://www.youtube.com/watch?v=dvBPCm25z4I

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0