RUISROCK (we dance at the festivals, dance dance)

Ensamlivet varade i två dygn (tre dagar),
i flera timmar lät jag vågorna skölja in över fötterna,
rena.
Jag såg hur jorden rörde sig, jag såg hur jorden var rund.
Jag tog farväl av allt som var fel, smutsigt,
fridfullhet i blodomloppet.

NU är jag hemma från RUISROCK,
som verkligen var AWESOME!
Alla olika känslor i den tropiska hettan.
Det fanns stunder då jag ville dö (morgnar i tältet, duschköer, brännskador osv.).
Å andra sidan fanns det stunder då jag kände mig mer levande än någonsin.

Turku-Ville, random brud som danspartner och Ginger Ninja i suverän atmosfär.
KiitOUs.
Naket och kiltar och prettyboys och svettensvetten.
Pissvarmt vin OSV.
The Specials och sjukt frisläppt med snubbar som bjuder på tobak.
Underbar energi.
Underbar ENERGI.
Och det bara fortsatte, finska? svenska? engelska?
-Are you alone?
och jag är lame at finish.
Spyor på fat. The Sounds i bakgrunden.
Nyduschad i skuggan av ett träd <3
OCH HÖJDPUNKTEN JÄVLAR ANAMMA
söndagen, suveränt, SUVERÄNT
Belle and Sebastian,
THE ARK, LÄNGST FRAM, OLA ÄR MANNEN, FEELIS som aldrig förr!
Regina Spektor,
Florence and the machine,
Dreadsdude,
Vöråsnubbar.
Smutsiga nöjda barn reste hem på måndagen.
100 grader i tåget.
Duschen, sängen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0