The bony king of nowhere

regn som soundtrack till soundtracket

Omtumlande
från barn, till ung, till just-nu-ung, till vuxen, till gammal
på några sekunder
Alldeles matt
Känner för att sjunka nerner till golvet
och sitta bredvid meningslösheten.
Det spelar ingen roll vem jag är, vad jag gör.
Det spelar ingen roll vilka som kommer nära
vilka vi var, vilka minnen vi aldrig jämför.
Det spelar ingen roll om jag mår dåligt, om jag mår bra.
Det spelar ingen roll vad jag skriver.

Men det här är gammalt, alltid likadant
finns i skuggan
väntar på tillfällen att vara en käftsmäll,
ett krokben.
Man kan inte tänka så här. Man drunknar.
Man ska inte tänka så här.
Vi ska inte förstå.
Hittar ändå en mening med att vara den jag kan och vill vara.
Genom att blinka, minska synfältet.
Torkar mina nyligen tvättade händer i en handduk.
Gårgårgår. I allt som står stilla. Och snurrar obehagligt snabbt.
Upp för trappan bara.





en lördagskväll med sushi, fint sällskap, cool film och villafest
bak på en vespa i regn utan röst med en kropp som lider och straffar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0