tonight's jackpot is a pig, hey that's criminal!

Jag hittade en snigel idag, den var stor,
när jag letade efter fimpar. Inte för att jag behövde leta. Snart täcker de marken helt.
Jag kastar dem i en blå påse, tänker på hur fel och otäckt det är med fimpar över hela sjukhusets tomt.
kent, fast blå. Det finns ingen romantisk nostalgi över det längre. Äckligt, brunt är lika med bajs.

Snart är jag vuxen; -jag dricker kaffet svart

Täckt av pollen och kåda tänkte jag att jag skulle klaga som alla andra,
på samma sak som alla andra (i kafferummet t.ex.), nämligen:
De FÖRBANNADE MYGGORNA, som fick mig att klia sönder min arbetsdag.

Men förövrigt har två hundvalpar smält mitt frusna icke-djurvänliga hjärta.
Och ingenting skavde längre efter lite juice och donitsar med dagens 17-åring,
som jag har saknat lite.

Dessutom, den oslagbara känslan. Jag är stolt över mig själv.
För en gångs skull har jag inte gett upp, inte slutat, utan blivit bättre.
Jag är en sån som slutar. Jag har brutit mönstret.
Jag springer kilometer efter kilometer och når mål efter mål.
OCH jag träffade en saknad kär vän, som också är en del av mitt dåliga samvete,
längs vägen, på de extra kilometrarna.



Lär barnen att le. Men grattis åt gossen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0