"Everybody look down, it's all in your mind"

Kråkor täcker marken,
deras skrik skär sönder solskenet.
-Den Där flickan.
Och han försöker supa bort det som gör ont.
Den här sortens längtan, jag erkänner att jag känner igen den.
Jag vill skriva om betydelsefulla sommarnätter.
Naturligtvis. Så är det, sådana är vi, sådan är vår strävan.
Jag minns att vi uttalade livets mening med beklagan i rösten,
redan första gången vi träffades.

Alternativ version (eftermiddag)

Jag glider ner för backen i sommarvärme
med lycka i ansiktet och musiken som lyfter mig två meter upp i luften.
Någon annans fammo småpratar vänligt och vill bjuda på vatten
och främmande människor hälsar.
Dansar barfota med pissmyror längs solskensvägar.
Härdar fötterna på jakt efter barndom.
Allt blir så seedans tillräckligt.
Med endast tre arbetsdagar kvar,
post i postlådan
och en bror med tålamod.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0