för att presentera ett svin

Jag ser i dina ögon att du har rätt om mig
och jag rinner ut som en spya på dörrmattan.
Välj nu för Guds skull (om du tror på snubben eller inte hör inte hit) inte mina skor i tamburkaoset.
Mina löften drunknar i öl (det är ju fan inte ens originellt) och mina förlåt stinker dålig andedräkt.
-Gratulerar! Du hör hemma i en dålig film.
Och ni tar fel, imponeras av fel saker
men felet är mitt, jag väljer att inte rätta er, jag vill inte ta död på fina formuleringar.
Vad jag känner för betyder noll, ingenting, jag känner ändå aldrig rätt.
Men ditt hår doftar gott. Nej. Sluta. Håll käften.
Förklädda undanflykter ber mig lyssna.
Kände jag igen dem?
I det hänsynslösa morgonljuset står de triumferande nakna.
Varför är jag inte hemma?
-Marthorna har säkert något bra knep mot inkletat tuggummi.
Jag förstår inte relevansen, mina ögonlock är för tunga
och jag klarar inte av domen, så jag sluter dem.
Jag vaknar nitton timmar senare bara för att upptäcka att tuggummit är kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0