Åhå! Är det så här det ser ut inifrån?

Jag avundas dig
för jag har aldrig kunnat rimma.
Jag formulerar bara avklippta fingrar i jogurten.
Och jag ljuger
för sanningen är att det inte finns någon sanning.
Nu ska jag AKTA MIG VÄLDIGT NOGA för vad jag säger
för vi har hittat på regler för hur jag (vi) borde må och känna.
Och den som icke följer dessa (eller icke upprätthåller en fasad av att följa dessa)
skola dömas än hårdare!
Straffet är (förutom den konsekvens som påföljer handligen) förföljelsen och ältandet
av tankar som: "jag måste ha en störning i hjärnan"
och "det är något fel på mig".
Fast det är det det hela bygger på,
det är meningen att jag ska tro det.

Efterklokheten svider som spruckna nagelband
men det besvärar mig inte så mycket
när jag väl inser vad jag har insett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0