Självständighetsbal

En försenad rapport från gymnasiets självständighetsbal passar bra dagen till ära:

Jag var klädd i universum och det fanns lite stjärnglans överallt. Alla var vackra och klädde i högtidligheten.
Jag trivdes i min roll som konferencier, smaklökarna nynnade över maten, toleransen fick en betydelsefull innebörd och uppbjuden till vals uttryckte jag att det är synd att vi så sällan dansar så här. När bandet började spela sparkades klackskorna av och kalasdansandet tog vid. Jag hade roligt i kontrasten mellan Teenage dirtbag och styva långklänningar och kostymer. Jag trivdes i värmen, som inte enbart berodde på lagren av klänningstyg. Det var en mycket lyckad bal, som jag förhoppningsvis minns som en del av ett mycket lyckat ABI-år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0