HURRA! (lättnaden)

Jag vaknar av att nervositeten har tagit över min kropp.
Allting rusar obehagligt och sekunden senare slår klockradion på med ett obarmhärtigt ljud.

Spolar framåt


Jag öppnar en ytterdörr och känner för att göra som du, slänga mig ner på mage och glida över gatan. Insikten är tillbaka. Så lätt så lätt, svävar lite grann. Det spelar ingen roll, alla dörrar känns så öppna, de står på vidgavel. En skrattande röst någonstans ifrån som säger: "Varför grubblar du dig tom?" Att välja fel dörr kan vara rätt väg att gå.

Spolar bakåt

Jag sitter med papperslappen i handen och tänker "bara så där?".
I telefonen: -WOOPWOOP JAG KLARADE KÖRKORTET! Fast rösten är samlad.
Egentligen vill jag bara kyssa någon och ropa "Äntligen är det ur världen!"

Spolar framåt

JAG KÖR BIL och vadåvadå jag mår bra! Men snälla, tryck på slow motion eller paus nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0