RUISROCK (RÅJSROCK, I can't fucking hear you!)

Vad är det som luktar?
Jag luktar förbaskat ILLA,
stupar i säng
sover i ett dygn
vaknar och förkunnar att
-2011 ÄR bättre än alla mina andra år.

Alla går i dansen
i svetten
och var ska jag börja bland alla oborstade tänder?
Kanske när feelisen är kalas och kvällen doftar, jamen ÅH SÅDÄR
som att du vill andas in HELA VÄRLDEN i dina lungor,
och jag vill bjuda upp varenda hipstersnubbe i The Nationalpubliken.
Jag springer rakt in i din famn och vi fuldansar som höga hus.
"YOU GOT A FEELING THAT YOU CAN NOT HIDE"
Jo så är det, jag är så himlastormande KÄR i dessa episka dygn
i stämningen, i atmosfären, i människorna, I MUSIKEN, JÅÅ MORJENS!
För vet ni vad?!
Jag har sett BOB HUND, inte bara sett, INSUPIT hela suveräna härligheten från första parkett!
Jag har känt på Thomas Öberg (Sång, melodika & avsågad trafikkon)s vader!
Då är det liksom skitsamma att min väska började brinna medan jag kissade.

Och det är så mycket mer, allt där i mellan,
frukostar, nakenhet och måsar (I hate seagulls).
NÄTTERNA,
sova kan vi göra någon annan gång!
Megafonkillen: -Sara maten är färdig, kom och ät! (med underbart finskt uttal)
Och historien om vem som ramlar ut ur tältet i trosor och stickad tröja och
undrar: -What the fuck happened? (med fruktansvärt fult uttal)

Sista dagen försöker jag bokstavera genom huvudvärken
i skuggan av ett träd
och en subbe från Switzerland frågar:
-Do you want some meat?
Men jo, den stavas:
Fleet foxes <3, indiantröja och dansmusklernas sista krafter till Robynfeelisen.


Som avslutning bjuder Pargasgossarna oss att sitta ner på deras filt
och ta del av deras brutalt sjuka historier, vem kan överträffa det där? (förhoppningsvis ingen)
Natten blir till morgon och ögonkontakten flätar samman alla osammanhängande fraser.
Men Voldemort försöker få oss att avslöja var Jack är
Vem fan är Jack?
(det går inte att sluta skratta vid det laget)
Så återstår bara
tack & adjö du fagra mö! innan vi på onda fötter och svaga ben beger oss hem med tåget klockan sju.

"Vi har varit borta
Så länge att vi minns
Vi längtar långt, långt hem"
(äh, inte egentligen, men vi sjunger den iallafall för den är så seedans bra! puss)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0