Dagarna blir igår 2 (julis första dagar)

Det är ju det där han sjunger om
och vi dansar och sjunger med.
Det är ju det sångerna handlar om.
Bilden stämmer men
det där som saknas
har jag konstruerat det i efterhand?
Det ÄR ett förbaskat älskvärt ögonblick
och du överraskar mig
och det krävs inte så mycket mer
du får mig att le
för att jag vet något mer.

natten blir morgon
jag traskar den sista biten hem
klockan fem
(igen, det saknas något mellan raderna)

-Han är en sån som tror på kärleken.
Det gör mig elak.

När ska ni se?
Jag är en dum idé.
(det bor ingen sorg i det)

Det hjälper inte att jag vinner
när det påminner om förlusten
(som om det ens var mitt att förlora)

Jag kan inte ha dig hos mig såhär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0