Dagarna blir igår (Uppskjutna tillbakablickar)

En midsommarhelg.

Ett annat (gammalt) nu:
febersvag,
fast utan febern
-svimma inte i duschen
musklerna vill inte fungera
och jag
äter sötningsmedel
och jag
vill känna mig
normal
vill känna min kropp
normal
skärmen håller på att lossna från datorn
och varför gråter du?
Jag höjer volymen på
En plats i solen
Jag vill ha
En plats i solen.

Tillbakablick:
Jag ligger vaken
lyssnar på era andetag
hånler åt min tonårsoro

Men Du & Jag
på wc-golvet
det är fint
för det som du och jag har fått på märkliga genvägar
blandas med snoret, späds ut
och vi skrattar genom tårarna.

Tillbakablick:



Tillbakablick:
Ni är varför jag älskar regn.

Tillbakablick:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0