Inflamation (letar efter magin på gräsmönstrade ben)

En meningsmakares hemlighet (på en gräsmatta)
-Lurendrejare; magin är konstruerad.
Friheterna är oändliga
klyv en vattenmelon och upptäck att den är tom inuti
eller betala för ordspyor som fräter hål.

Om jag berättar
hur förskräckligt obehagliga
knän kan upplevas vara
ömtåligt äckliga
(förbannade smärta)

Eller om när man märker
att en annan människa har SETT en.
Vet ni vad han säger?
"Jag visste att du var djup."
(Fall inte ner, ifall jag saknar botten)

Jag utmanar ödet (din Gud) i en lek
och slumpen (din Gud) leker med mig.
Men jag frågar mig:
-Vad fasen går leken ut på?
(undrar den som har blivit lurad på vinsten)

Och jag tror att du tror att du vet
eller bara, en felaktig uppfattning
men en sanning är:
Jag älskar att vara jag
just idag
och lite här och var
Men inte idioten som kommer och går
som inte förstår
att tystnaden ibland är mer charmerande
-Tiga är guld och förbaskat trist!
(Gräsmattsrader:
Och jag, jag sitter kvar
försöker överrösta mig själv
Jag har ju inga historier kvar
bara högljudd tomhet och alkoholrodnad på kinderna)

Kommentarer
Postat av: elli

mycket bra, som alltid! :)

2011-06-21 @ 20:49:23
URL: http://kingoffools.devote.se
Postat av: kecka

jag småler här,

det är så bra så bra så bra!

2011-06-24 @ 15:07:28
Postat av: Johanna

Kecka: Jag småler åt att du småler och skänker dig mina ödmjukaste tack!

2011-06-26 @ 18:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0