jag klär i min hud

Jag håller på att bli ett med hettan
ute hela dagarna
doften av solskyddskräm bland gravarna
arbetar i svetten
som om det inte skulle räcka
jag springer åtta kilometer
lägger mig ner på en nyklippt gräsmatta
är hettan
täckt av gräs.

Tänker: NU. Jag. Är. Här. Nu.

Grillfest
och
en fin början på en sommarnatt.
Hör någon någonsin det jag inte säger?

Fönstret står öppet.

Snälla du, genomskåda mig.
Gör du det?
Låt orden som rymmer försvinna bort.
Jag vill att det ska sluta handla om mig.
(Jag ville ju bara ha en textrad.)


Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Hej! Jag har själv funderat på att börja blogga här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-20 @ 20:47:49
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0