inspirationens baksida

Den senaste tiden var
glöggen
nötterna i maten
90-talets flimmer i mörkret
till musiken i hörselgångarna
för att
tankarna
beteendet
människorna
känslorna
inte nådde marken
tappades bort med takten
som när jag somnade
i min höstjacka och
i din vinterjacka

frasen "jag saknar dig"
(jag har saknat dig)
blev kapitlets rubrik
den kom från alla håll
så enkel att uttala
ärligheten till trots
Det krävs inte mycket
men alltid lite.

Vid den senaste tidens slut
går jag ut i solvinden
påminns av en sång
om vinterdagarna i slottet
ler mot trädtopparna och tänker:
"jag har årstiderna i mig"

Kommentarer
Postat av: YKW

Skönt

2011-10-30 @ 17:31:21
URL: http://ykw69.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0