slumpmässiga funderingar (hänt i huvudet) #2

Idag har jag insett hur svårt det är att hitta ätbart som varken
låter när man äter,
luktar/doftar
eller behöver ätas varm eller hållas kyld.
Slutresultatet på uppdraget "köp ljum, doftfri och mjuk mat" blev främst godis på kassarullbandet. Det här med att skriva studenten är knepigare än man tror, åtminstone att packa matkorgen, speciellt om man bryr sig om att visa hänsyn gentemot andra. Något som också bekymrade mig i butikshyllorna var hur i hela fridens namn min fantasi ska räcka till de restrerande fem skrivningstillfällenas matkorgar.
Men nåjå, lycka till och smaklig måltid till mig!

Kommentarer
Postat av: Han som vet allt om mat osv.

Banan är ljum, doftfri och totalt oberoende av temperatur. Det låter inte heller när man äter en banan. Sen är alltid mjuka mackor bra. Med ost och någon neutral skinka. Jag rekomenderar nog också en godispåse, med variation av sorter. Och en lemonad. Lycka till med skrivandet!

2011-09-20 @ 19:24:40
Postat av: Johanna

Matexperten> Jag övervägde banan i en sekund, tills jag kom ihåg att jag inte alls tycker om banan, ungefär samtidigt som jag erinrade mig hur det smakar när man spyr upp banan. Men förövrigt fin rekomendation, jag kan rapportera att det blev äggsmörgåsar och vindruvor.

2011-09-22 @ 17:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0