på jakt efter distans

Vad nu?
Spolar baklänges för att hamna framlänges och för att hitta frågorna till svaren:

PLAY
"I'm falling in love with your favourite song, I'm gonna sing it all night long"
SnabbSPOLAR
förbi mig när jag cyklar baklänges längs ASFALTERADE barndomsgrusvägar, tänker bort alla tankar på att jag saknar er.
PLAY
Nej, förresten, stanna inte hos folk som går ifrån när allt inte ÄR BRA och SER UT som det SKA (jag vill inte ens göra er sällskap på luftmadrassen, där ni flyter på ytan, hellre drunknar jag).
SPOLAR
PLAY
Jag sitter hjälplös och lyssnar på dina fula tankar om mig, vill inget hellre än att de ska försvinna.
-Fan, vilken dyster film.
SPOLAR
PLAY
"And sorry if I'm low, but where do Mondays go?" längs nattsvarta vägar med vindrutetorkarna som kämpar mot regnet.
SPOLAR
PLAY
Måndagsöl, en förträfflig scen med detaljer att analysera, eller bara låta bli. Jag kan inte stå still.
SPOLAR
PLAY
Jag kommer ut ur studentskrivningssalen, spänningen släpper och jag är GLAD, helgens magi sitter kvar och förväntansfull säger jag att allt är så jävla bra.
SPOLAR
PLAY
Vi sjunger på flygplatsen och jag dansar i upplyftande gröna skor.
SPOLAR
PLAY
I världens bästa känsla, med nostalgi och lycka som når enda upp till stjärnorna. Vi pressas av över 10000 människor, vrålsjunger med över 10000 människor, överväldigas av SUVERÄNASTE HÅKAN HELLSTRÖM! Och det är verkligenverkligen så in i Norden värt åtta timmars-väntan och nära döden-känslor i boskapspubliken. Underbart sanslöst bra!
SPOLAR
PLAY
http://www.youtube.com/watch?v=QqtJiHwfqg0
STOP

Vad nu?
Jag vill bara ha chill i huvudet. Och behålla feelisen.
Står på huvudet och identifierar förvirrningen, vänder tröjan ut och in och tänker på din motsats.

Kommentarer
Postat av: YKW

Jag hängde med på några :-)

2011-09-17 @ 21:43:16
URL: http://ykw69.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0