Du var solskenet

Jo, det kändes. Som ett hål i magen
och ett hånskratt som tuggade på hålets kanter.
Och jag vågade inte be om den där kramen.
Men sedan kom helgen.

Den började på torsdagen med kultur och FEELIS.
Musiken, Hybris
och jag dansade, vi dansade.
springa med bilar, dansa på gator

Juthbacka marknad,
KORVEN RULLAR (sälen klappar)
och kvällen tillbringades med sköna människor.
Honungsvatten när kylan smög sig på.
Jag gick i väg med mitt hej och åren flöt ihop.
Alla personerna, återseendena på samma plats.
En kram och ett tack.

Jag har tänkt på dig,
och så dyker du upp i regnet, står under mitt paraply
och jag är glad att se dig.
Cigaretterna viskar om magcancer
och jag står imponerad framför scenen.
-Ankara var awesome.
Huden genom jackorna, ännu en kram.
Kvällen avslutades med té & äppelpaj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0