har tid och värk som en pensionär

chokladslem i halsen
och den gyllene solen har blåst bort

Men jag räknar tiden baklänges
tills jag tappar räkningen.
Dock kan jag konstatera
att en lagom förträfflig helg har passerat.
Den har lagt sig tillrätta i min mage,
krupit ihop i fosterställning för att sova.

Den började med sockergris och kaffe
och foton på en liten gosse, som nu har vuxit i sina öron.
Vanten genomvåt av hunddräggel, jag cyklar hem utan dem
och fryser. Jag biter ihop mot oktober.

Korsryggen bråkar,
en upprorisk disk ställer till det
och jag får varken springa eller sitta.
Som tröst köper jag mandariner
och inleder min citrusfruktsperiod.

Fredagskvällen bjuder på Idol med några favoriter
och fin gaykärlek i form av Brokeback mountain.
Jag cyklar hem kl. 2 för att få några timmar sömn
innan skolan börjar dan därpå.

Radioheads OK Computer är det ultimata sovsoundtracket.
Och franska nudistfilmer är inte heller helt fel 
en hemlös lördag som denna.

Slutligen använder vi någon annans extranyckel
för att komma in i värmen.
Bonden besegrar kungen
och jag blir bjuden på russin och äppeljuice.



(Good morning Joan
Did you wake up alone?)

She says everything's scary
she got locked inside her skin
Get near her, she'll drag you in

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0